RSS
Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)

2009. október 30., péntek

[REC]

Ha más kézikamerás (vagy annak látszó) filmekkel kínozzuk magunkat dokuhorror címke alatt, akkor mindenképpen megtekintésre érdemes a [REC]. Elöljáróban annyi, hogy szeretem a spanyol filmeket, és bár az Árvaház címen itthon is futó horrorthrillerük nem lett túl izgalmas, a [REC] még hosszas lightos felvezetése ellenére is kellemes darab. Megpróbálkoztam a lehetetlennel, spanyolul néztem felirat nélkül, majd a 10. perc környékén egyszerre hadaró lakók miatt kénytelen voltam legalább angol feliratot tölteni, mert már nem csak a "milyen egy normál este?" "elnézést uram, elmondaná..." mondatokat kellett megérteni.

A spanyoloknak sikerül az, ami az amerikaiknak nem, művészi szintre emelik a képi hatásokkal operálást, és még a zombikról is képesek olyan filmet forgatni, hogy nem elhányja magát a néző, hanem folyamatos feszültségben ül, és együtt retteg a szereplőkkel. Mindenki ordít, mindenki fél, mindenki hiteles. Talán csak a temperamentumuk miatt érzem magamhoz közelebb állónak a spanyol szereplőket, mert úgy vélem hasonló helyzetben én is így viselkednék, de az is lehet, hogy valóban a tehetségük az, ami megérintett.

Tape everything Pablo... Did you get it?

9/10

3 megjegyzés:

von Birken írta...

Tudom ajánlani az Ördöggerincet (The Devil's Backbone). Spanyol szellemfilm Guillermo del Torrótól. Bár azt hiszem, az Árvaházat (Orfanato) is ő rendezte, ám az tényleg nem sikerült jól. Az Ördöggerinc is árvaházban játszódik egyébként... De szerintem igen jó fajta mozi.

Ja, és találtam egy oldalt, ahol filmeket kell kitalálni, egy-egy snapshot alapján.

http://www.whatthemovie.com/

Orange Green írta...

láttam az ördöggerincet. kiváló film szerintem.

nagyon sok dologban egyezik azért az ízlésünk:) tiéd és enyém:) filmek terén legalábbis eddig csak jó ötletet kaptam tőled, vagy jó tippet olvashattam nálad. de a történeted is szeretem. remélem tudod, hogy bár sosem kommentelek, mindig elolvasom. ha egyszer valaha a végére érsz, akkor majd elmondom a benyomásaim, meg az esetleges "javaslataim", már ha élhetek ilyen nagyzoló szóval, addig élvezettel olvasom, hogy kerekedik, alakul, csiszolódik a kezed alatt.

ez az oldal viszont wow, nagyon nagy ötlet. fel is megyek böngészni.

von Birken írta...

Nekem sem kenyerem a kommentelés, általában csak szélsőséges esetekben teszem. A javaslatokat a történet kapcsán pedig örömmel fogadom, köszönöm szépen.

Megjegyzés küldése