RSS
Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)

2009. december 26., szombat

Re-Cycle - Elfelejtett "holtak"

Mint minden szinte minden külföldi filmnél, itt is sikerült olyan magyar címet kreálni (Holtak birodalma), aminek köze sincs a történethez, és amitől az ember esze megáll. És újra se indul percekig, főleg a film megtekintése után. Értem én, hogy hangzatosnak kell, lennie és olyannak amire bukik a jó nép, de mindig azt remélem ennyire nem lehet hülye a honi forgalmazó, és mindig csalódok, mert de. Lehet még hülyébb is.

A film számomra egy hatalmas döbbenettel indult, kiderült ugyanis, hogy ez bizony keleti, és nem töltöttem hozzá sub-ot. Szóval 17 perc kínai (kínai??) tanulás után úgy döntöttem keresek egy angol feliratot, hogy értsem mit ír a képernyőre, és mit mond a barátnőjének. stb. Be kell vallanom, jobban jártam volna ha nem teszem, mert az eleje elég semmilyen volt. Ami volt valamilyen benne, az felirat nélkül is érthető maradt.

Annyit spoilerezés nélkül is elmondhatok, hogy ebben a filmben se a szöveg, a monológok, vagy a párbeszédek adják a lényeget. A képi hatásokkal viszont egészen jól operál. Néhol határozottan megrezzentem. De ezeket a jeleneteket nem lőném le, hátha valaki meg akarja nézni, ne miattam számítson rá. Azért felmerült bennem a kérdés, honnan van ennyi pénze az írással kacérkodó fiatal nőnek, hogy ilyen hi-tech lakásban éljen, ami ráadásul nagyobb mint 4 átlag keleti otthona együttvéve. De ne kukacoskodjunk. Ez már csak az élő fába való belekötés.

Enyhe Death Note utóérzetem van, vagy ez inkább annak előzöngéje? Persze semmi köze nincs hozzá, csak nekem flashbackben jön az élet. Az meg, hogy én mennyire unom az előrefésült hajú fekete lánykákat, legyenek azok gyermekek, nők, vagy asszonyok... Az meg szavakkal már kifejezhetetlen.

Aztán itt következett az éles váltás, és a történet bizony unalomba fulladt. Pedig fel kellett volna pörögnie. Legalább akkora huszárvágás van benne, mint mikor Alice Csodaországba kerül, azonban amíg ott fokozódnak az izgalmak, itt szépen elsimul minden. A majdnem 2 óra játékidőt irracionálisan soknak tartom, 90 perc bőven sok lett volna.

Azért az elhalt magzatok között sétálva abban a gigantikus méhben... Na az nem volt semmi. A végén a fordulat pedig... Már a mezőn számítottam rá, hogy ez lesz. De azért csillagos ötös az alkotónak.

Az alapelgondolás jó. A kivitelezés erős közepes, de ez főleg a forgatókönyv hibája. Tekintettel a kultúrák közti különbségekre, kicsit feljebb húzom mint eredetileg terveztem. A virágszórás miatt pedig hozzátoldok még egy felet. Lányoknak kötelező darab. Nem horror. Inkább dráma.

5.5/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése