RSS
Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)

2013. március 8., péntek

Django elszabadul - Django Unchained 2012

Eljutottam addig, hogy végre erről is írjak. De mire ide kerültem a blog elé, annyian írtak és annyifélét, hogy már nem látom értelmét hosszas elemzésnek.

Előre le kell szögeznem, hogy aki szereti Tarantino-t, annak meg kell néznie ezt a filmet (EREDETI NYELVEN). Aki nem szereti Tarantino-t, annak is meg kell néznie ezt a filmet (SZINKRONOSAN).

Miért? Mert jó. Persze túlzó, tipikus tarantino-s, pontosan olyan szerkezetű mint a Becstelen Brigantyk, még a poénok is hasonlóak, de mégis működik a dolog.
Annak ellenére is működik, hogy itt-ott tényleg ellaposodik a rettentően hosszú játékidő miatt. Volt legalább 4-5 olyan jelenet, amikor az órámat néztem, hogy megtudjam mennyi van még vissza belőle, nem feltétlenül amiatt, mert untam, hanem mert úgy éreztem, hogy a következő 1.5 óra, 1 óra annyira sok idő, hogy a történet ezen pontján elképzelhetetlennek tartom, hogy tartalommal lehessen megtölteni.
Félig igazam volt, félig tévedtem. Voltak üresjáratok, voltak furcsaságok, de a moziból kifelé mégis elégedett és lelkes voltam.  (Tegyük hozzá, hogy rajongó vagyok.)

Ami nagyon tetszett:
- Samuel L. Jackson
- Leo DiCaprio
- Christoph Waltz
- a vászon bal feléről szolidan a jelenet közepébe öntött vödör vizelet
- a suttyó vidéki bunkók ábrázolása
- a zenék
- kikacsintás más filmekre
- cameok

Ami kevésbé/nem tetszett
- Jamie Foxx
- Django karaktere/jelleme (nekem túl semmilyen volt)
- a befejezés (pont Django karaktere miatt, mert üres, mert nem elég, hogy kitöltsön fél órát, hogy betöltse a vásznat)
- a gengszterrap a zenék között (nem vicces, legalábbis számomra)
- Broomhilda semmilyensége (érdekes és merész vállalkozás, hogy egy semmilyen főhős küzd egy semmilyen nőért, és a nézőnek őket kéne megkedvelnie, de a dolog nálam bukta)

Amiről nem tudom eldönteni
- a KKK gondjai az első csuklyákkal (nekem kicsit south park-os volt a jelenet)

Megnézném-e újra?
- igen (csak eredeti nyelven)

7/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése